Bring the most powerful module in your easyJOB6 environment to life!
Discover our standard workflow gallery and optimize the efficiency of your easyjob processes. With our customized workflows, you can simplify work, make data maintenance easier and unleash the full power of your software. Take a look around and find the perfect workflow that will take you and your team to the next level!
We also develop workflows tailored specifically to your needs.
Please specify the desired workflow IDs
FILTER
Erstellung von Unterordnern gemäß der vordefinierten 'Ordnerstruktur' beim Projekt erstellen
Dieser Workflow erstellt automatisch Unterordner im Projektordner bei der Erstellung eines neuen Projekts. Die Ordnerstruktur sowie die Benennung der Unterordner können im Workflow vordefiniert werden. Dadurch wird sichergestellt, dass bei jedem neuen Projekt die erforderliche Ordnerstruktur konsistent und nach festgelegten Vorgaben angelegt wird, um eine effiziente Organisation und Verwaltung der Projektdaten zu gewährleisten.
Informiert die festgelegten Personen über die an diesem Tag erstellten Projekte.
Dieser Workflow benachrichtigt bestimmte, im Workflow definierte Personen. Täglich um 23:59 Uhr wird mittels SQL-Abfrage ermittelt, welche Projekte an diesem Tag erstellt wurden. Anschließend wird eine E-Mail versendet, die die neuen Projekte inklusive deren Name und Nummer auflistet. Sollte an diesem Tag kein neues Projekt erstellt worden sein, wird stattdessen eine E-Mail verschickt, die informiert, dass keine neuen Projekte vorhanden sind.
Jobs auf "Abgerechnet setzten ab einem bestimmten Datum
Dieser Workflow setzt alle Jobs, die ab einem vordefinierten Datum erstellt wurden, automatisch auf den Status 'Abgerechnet'. Das Datum, ab dem die Änderung erfolgt, kann im Workflow vordefiniert werden. Dadurch wird sichergestellt, dass alle relevanten Jobs zum festgelegten Zeitpunkt korrekt als abgerechnet markiert werden, ohne dass manuelle Eingriffe erforderlich sind.
Notification for printing (CRM activity) & set dispo lock
This workflow automatically checks the box for “Block disposition” as soon as the reports with the names “Carnet”, “Delivery note” or “Packing note” are printed in a job. In addition, a CRM task is created with information about the block for a specific user or user group.
Notification for billing review (from 7 days check-in)
automatically checks 7 days after the job check-in whether the job has been billed or is set to "not billable". Alternatively, it checks whether the billing basis, if any, has been billed or is set to "not billable". If neither of these conditions is met, the project processor's manager receives a notification to review the job.
Order - Block order status & obtain approval from supervisor
checks whether a specified threshold has been reached. If the threshold is reached, the manager of the triggering user is notified for approval. If the threshold is not reached, approval is granted automatically.
Print Validation Job Mandatory Fields
When printing a job report type, checks whether all predefined mandatory fields are filled in.
Print validation invoice mandatory fields
When printing an invoice, the pre-filled mandatory fields are checked and printing is only possible if all mandatory fields are filled.
= The pre-fill can be activated separately for each field - to do this, the constant 'Yes' must be entered in the global variables in the first row in the desired field.
Postpone VA including all appointments & resource bookings
allows you to reschedule an event and all associated dates and resource bookings. Individual partial deliveries can also be reschedule if desired. The workflow also asks whether resource assignments that have already been confirmed should be set back to "Requested" when the dates are reschedule.